Egy napos
Szolgáltatások

Balaton-felvidék, Paloznak

Táv: 26 km

Túra nehézsége: közepes, de védett úton (2 km kivételével)

Indulás : Balatonalmádiból - ha vonattal érkezünk a vasútállomástól, ha autóval, akkor a Wesselényi strand parkolójából.

Balatonalmádiban, a vasúti átjáróval szemben, rövid emelkedő után jobbra fordulva a Dr. Lenkei Vilmos utcáig hajtunk. Itt elindulunk hosszan felfelé a Töltés utca kereszteződésig. Felérve, kárpótlásul megismerkedhetünk közelről a kiállított 375.680-as mozdonnyal. Gyerekeknek igazi élmény, mert közelről szemügyre lehet venni a mozdonyt, a bátrabbak akár fel is mászhatnak rá, és még a vezetőfülkébe is beülhetnek! A kilátás pedig igazán pazar a mozdonyról a Balatonra.

A túra a Töltés utcán folytatódik, családi házas övezetben, erdős-bokros részekkel, murvás úton. A következő pihenőt érdemes A Zöld nevű, nagyon hangulatos kerékpáros büfében eltölteni. Kemencében sült langallót és hasonló ételeket, hideg italokat (szörpök, alkoholos italok) fogyaszthatunk, mielőtt folytatnánk a túrát. Ezen a szakaszon kijelölt kerékpárúton haladunk, ahol táblák is segítik a tájékozódást.

Az utat folytatva balra letérünk a betonozott kerékpárosútról, és murvás kavicsos úton haladunk tovább, amíg egy bánya bejáratához érünk. Sajnos csak kívülről lehet megnézni a tiltások miatt. Ezután sokat haladunk hangulatos szántóföldek mellett, majd kiérünk a Felsőörsre vezető Fő úthoz. Ezen elég nagy az autós forgalom, de szerencsére csak kb. 2km-es ez a szakasz, hogy elérjük Felsőörs városát. A templomnál tudunk egy jót fagyizni, mert az igazán autentikus sarki kocsma előtt nagyon finom gombocós fagyit árulnak. A Körmendy prépost utcán legurulunk, majd emelkedő után az Orgona soron leereszkedünk, mindezt autómentes környezetben. Ezen a szakaszon végig szőlők között, nagyon szép tájon ereszkedünk le, előttünk a balatoni látképpel.

Keresztül haladunk Lovasnakon (ahol tudunk, elkerülve a forgalmas utat) és elérjük Paloznak városát, ami nagyon látványos fejlesztésen ment keresztül. A főtér több érdekességgel is várja a turistákat: mozgásérzékelős kút, offline üzenőfal, olvasó székek, kölcsön vehető könyvek.

A Balatoni úton legurulunk a 71-es főút kereszteződéséhez, ahol balra, az út alatt biztonságosan áttekerhetünk a a túloldalra, ahol Balatni kerékpárút vár minket. Kicsit visszafelé haladva egy új bringás pihenőt találtok, egy kis kilátóval.

Innen a Balatoni kerékpárutat követve érünk vissza kiindulási pontunkhoz, Balatonalmádiba.

Ezen a szakaszon sok pihenő és büfé is található.