Egy napos
Szolgáltatások

Balaton-felvidék: Vászoly, Dörgicse

Táv: 30 km

Nehézség: közepes, hosszú emelkedővel, több mint felét autós úton haladva

Indulás az örvényesi Platán szabadstrandról, ahol ingyenesen parkolhatunk egész nap az autóval. A Balatonkörön haladva elérkezünk a Vászolyi útig, ahol elindulunk felfelé. Hosszú felfelé utunk során kis forgalmú autóúton haladunk. Több, jellegzetes balaton-felvidéki tájon keresztül haladva megérkezünk Vászolyba. Követve a Víziszínpad kiírást hamarosan ott találjuk magunkat az árnyékos fák tövében, előttünk a kis tó, amit egy forrás táplál és kis patak folyik ki belőle, megadva ezzel a folyamatos csörgedezést és a romantikus hangulatot. A színpad felett étterem található, ahol jégkrém és kávé is kapható.

Visszatérve oda, ahol beértünk a városba, elindulunk Dörgicse felé. Ezután szintén autós úton haladunk, itt még kevesebb autóval találkoztunk mint eddig. Emelkedők és lejtők váltják egymást, majd megérkezünk a felsődörgicsei templomromhoz, ami mellett egy levendula ház is található, aminek kertje térités ellenében látogatható. A templomrom elég hangulatos, geocaching ládát is rejt magában. Innen nem a Fő úton, hanem a temető melletti földúton indulunk tovább, elkezdődik az ereszkedés és elénk tárul a csodálatos balatoni panoráma :) Ez az egyik legszebb része a túrának. A másik, a lejtő végén, a központban balra fordulva vár minket. A belépő ugyan egy erős emelkedő, de ne hagyjátok ki a Boldogasszony templomrom meglátogatását. Olyan kilátás nyílik a felvidékre, ami igazán a túra koronájának számít!

Innen irány Balatonakali a Fő úton, ahol szintén elég kevés autóval találkoztunk. Akaliból a Balantkörön jutunk vissza az örvényesi strandhoz, ahol finom lángost és palacsintát is ehetünk (sok minden más mellett).